Майстер – клас «Теорема Піфагора та її застосування»
Мета: збагатити і розширити знання учнів про Піфагора, викликати інтерес до його яскравої особистості, його творів, думок, розвивати вміння ораторського мистецтва, навички вільного володіння словом, формувати морально-етичні ідеали, розвивати творчість, виховувати впевненість у своїх силах, знаннях, самостійність, наполегливість у розв’язуванні задач, позитивне ставлення до навчання
Обладнання: мультимедійний проектор, екран, портрет Піфагора, глобус.
Хід проведення
Норенко О.М.: Мабуть, найпопулярнішою з усіх теорем є теорема Піфагора. Причинами такої популярності є простота, краса, значення. Справді, теорема Піфагора проста, але не очевидна. Це поєднання двох суперечностей і надає їй особливої привабливості. Про теорему Піфагора так сказав німецький вчений Йоганн Кеплер: «У геометрії є два скарби: перший – теорема Піфагора, другий – золотий поділ. Перший можна порівняти з мірою золота, другий – із коштовним каменем».
Норенко О.М.: У грецькій науці твердо встановилася думка (з різними, звичайно, варіаціями), що Земля подібна до плоского або опуклого диска, оточеного океаном. Від цієї точки зору багато грецьких мислителі не відмовилися навіть тоді, коли в епоху Платона і Аристотеля, здавалося, взяли гору уявлення про кулястість Землі.
/виступ вчителя географії Гордієнко В.М. слайди 1-3/
Норенко О.М.: Антична доба – період якісних змін в історії людства, період народження нових форм суспільного й культурного життя, що найперше виявились у створенні держав-полісів, переході до приватної власності, зміні способу життя людини, її відносній мобільності. Люди, вчив Піфагор, не можуть жити, коли вони певним чином не організовані і коли відсутні ті, хто бере на себе відповідальність за управління суспільством і його структурами.. Найгіршим є те суспільство, вважали піфагорійці, де панує безладдя.
/виступ вчителя історії Бібіка Г.Ю слайди 4-10/
Норенко О.М.: З того часу як Піфагор залишив Грецію, там відбулися значні зміни. Кращі уми, рятуючись від персидського іга, перебралися в Південну Італію, яку тоді називали Великою Грецією, і заснували там міста - колонії: Сіракузи, Агрігент, Кротон. Тут і вирішує Піфагор створити власну філософську школу. Це був одночасно і релігійний союз, і політичний клуб, і наукове товариство. Учні цієї школи зобов’язувались вести так званий піфагорійській спосіб життя. ,
/виступ вчителя математики і інформатики Гавриша С.К. слайди 11-22/
Норенко О.М.: Одним із прикладів випереджального завдання учням про біографію Піфагора є відеоролик , виконаний учнем 8-а класу Григор’євим Юрієм.
/ролик/
Норенко О.М.: Сьогодні теорема Піфагора виявлена у різних задачах та кресленнях: і в єгипетському трикутнику в папірусі часів фараона Аменемхета першого, і у вавилонських клинописних табличках і в давньоіндійському і давньокитайському трактах. Окрім цього, теорема Піфагора має велике значення: вона використовується на кожному кроці, той факт, що існує близько 500 різних доказів цієї теореми доводить велику кількість її реальних реалізацій. Відкриття теореми Піфагором оточене ореолом красивих легенд. Не дивлячись на це, ім’я Піфагора щільно злилося з теоремою Піфагора.
/ виступ вчителя математики Норенко О.М. слайди 23-30 /
Норенко О.М.: Теорема Піфагора по праву вважається найважливішою в курсі геометрії і заслуговує на пильну увагу. Вона – основа евклідової геометрії, завдяки їй доводиться більшість теорем геометрії та розв’язувати безліч задач.
/виступ вчителя математики Чехівської О.Л. слайди 31-34/
Норенко О.М.: Теоремі видатного вченого навіть присвячено вірші.
/виступ вчителя світової літератури Лінчевської І.П. слайди 35-36/
Норенко О.М.: Математика і музика - два шкільних предмети, два полюси людської культури. Слухаючи музику, ми потрапляємо в чарівний світ звуків. Розв’язуючи завдання, занурюємося в суворий простір чисел. І не замислюємося про те, що світ звуків і простір чисел здавна є сусідами один з одним.
/ виступ вчителя музики Нагорного В.М. слайди 37- 53/
Норенко О.М.: Оскільки наша школа є школою сприяння здоров’ю, то осторонь цієї теми на уроці математики ми не можемо бути.
/виступ медичної сестри Іщук О.М. слайди 54-61 /
|